Vilken metod passar dig?

Ta hjälp av en av våra färdiga metoder


Många vill ha ett färdigt program att följa när de använder Modifast och därför har vi tagit fram tre olika varianter som du kan välja mellan – Max, Mix och Medel. Vi förklarar dem lite närmare nedan.

Modifast-metoden Max

Modifast-metoden Max är utformad för dig som har många överskottskilon att gå ner, vill få en riktigt kickstart och samtidigt jobba under en längre tidsperiod med att verkligen få in nya matvanor. Denna metod pågår under nio veckor som är uppdelad på 3 treveckors-perioder. Under de första tre veckorna ersätter du all vanlig mat innan du återintroducerar frukosten under tre veckor. De sista tre veckorna återintroduceras lunchen och metoden avslutas med att även middagen återinförs vecka tio. Se schemat för metoden här.

Modifast-metoden Medel

Modifast-metoden Medel passar dig som har en övervikt men som vill så en lite kortare kickstart samtidigt som du får möjlighet att arbeta in nya sunda matvanor. Metoden pågår under sex veckor och de första två veckorna ersätts all vanlig mat med Modifast för att få till en snabbare viktminskning. Därefter återintroduceras frukosten under vecka tre och under vecka 4-6 äter man även en hälsosam lunch innan middagen återinförs vecka sju. Se schemat för metoden här.

Modifast-metoden Mix

Är du en av dem som inte kan eller vill ersätta alla vanliga måltider? Då är detta metoden för dig! .

Det finns flertalet situationer då det kan vara svårare att välja bort en måltid. Du kanske är på resande fot, har arbetsluncher, representation, pedagogiska måltider eller behöver äta middag tillsammans med familjen. Denna metod passar även för dig som inte riktigt kommit i mål med en regelbunden frukostvana. Det fiffiga är att samtidigt som du istället tar en måltid Modifast till frukost kan du träna in en sund frukost som passar dig i framtiden..

Till skillnad från de andra två metoderna där samtliga måltider ersätts i början, byter man med denna metod endast ut 1-2 måltider per dag. Det ger dig ett lägre energiintag totalt sett för att sakta men säkert gå ner i vikt. Metoden är utformad för sex veckor men vill man fortsätta längre går det givetvis bra. Se schemat för metoden här.